Commissies:
Wagencommissie
Een zeer verantwoordelijke taak is ervoor te zorgen dat de prinsenwagen spic en span is voor de optocht. Als onderhoudsmonteurs van de wagen wordt deze elk jaar door ons apk-gekeurd, alle banden worden opgepompt, de hele wagen wordt gewassen en na de optocht weer opgeruimd en in de stalling gezet, onder een zeiltje.
Mekkercommissie
Ons clubje bestaat uit 9 personen en is onderverdeeld in subcommissies.
Als eerste de technische commissie. Zij zorgen voor alle technische zaken rondom de mekkeravond en zorgen dat op het podium alles goed verloopt tijdens de mekkeravonden.
Dan hebben we de artiestenondersteuning. Nadat de artiesten zich aangemeld hebben dan wordt door de hele commissie de avond in elkaar gezet. Op de avond zelf worden de artiesten gerust gesteld en wordt ervoor gezorgd dat de artiesten de juiste headset hebben en op tijd klaarstaan. Ook het schminken en de begeleiding achter in de Doel wordt door deze groep geregeld. Ook moet er gezorgd worden dat de Raad van Elf op het podium zit en dat de Prins en zijn gevolg weten wat ze moeten doen.
Elke mekkeravond wordt gefilmd zodat de artiesten achter in de Doel, ook mee kijken hoe het in de zaal gaat.
Ook is er een heuse administratie rondom mekkeren; de brieven naar andere clubs, uitnodigingen van de ere-Schaopenwaesers, kaartjes laten drukken en nog veel meer. Natuurlijk hoort hier ook de kaartverkoop bij.
Evenementencommissie
Na een aantal vergaderingen, kregen we het idee om een kofferbakverkoop te gaan organiseren. Elke derde zondag in september.
Afgelopen jaar heeft dit evenement voor de derde keer plaatsgevonden en was weer een enorm succes. Er ontstond zelfs een file van verkopers. De kofferbakverkoop was ons overigens nooit gelukt zonder de inzet van een aantal sponsoren vooral uit onze eigen club. Elk jaar worden we groter en wordt het steeds gezelliger.
Hebben jullie leuke ideeën voor jong of oud wat wij als club kunnen organiseren? Laat het ons weten via kofferbakverkoop@deschaopenwaesers.nl of spreek één van de commissieleden aan. Dan kunnen wij kijken of het tot de mogelijkheden behoord om er een nieuw, leuk evenement van te maken.
Optochtcommissie
Wij zijn de optochtcommissie en zoals de naam al zegt organiseren wij elk jaar de optocht!
Dit houdt in dat we ervoor zorgen dat alles omtrent de optocht geregeld is, zoals verkeersregelaars langs de route, contacten met de deelnemers.
De week voor de optocht brengen we de deelnemers een bezoekje als daar interesse voor is.
Daarnaast verzorgen wij de prijsuitreiking op het carnavalsbal op maandagavond.
Als je vragen hebt over de optocht, deelname aan de optocht of jezelf wilt inschrijven dan kun je ons bereiken via dit e-mailadres: optocht@deschaopenwaesers.nl of kijk op de website voor het inschrijfformulier onder het kopje optocht of bij de contactgegevens.
Krantcommissie
Dit is de commissie die er elk jaar weer voor zorgt dat er een nog mooiere, nog leukere, nog sprankelendere en een nog specialere krant bij u wordt bezorgd.
Dit zorgt er voor dat de carnavalskrant steeds meer lijkt op een heuse Glossy!
Gekscherend noemen we ons zelf ook wel de “Glossymissie”.
Zijn er dingen die u graag in onze carnavalskrant (terug) wilt zien of mist, laat het ons weten via krant@deschaopenwaesers.nl óf benader 1 van de commissieleden.
Wij zijn altijd op zoek naar creatieve en nieuwe ideeën om de krant weer mooier, leuker, sprankelender en specialer te maken!
Jeugdcommissie
Vanaf september barst voor ons ’t circus wer los!
Wij zijn de jeugdcommissie en worden ook ondersteund door een vrijwilliger die alle activiteiten aan elkaar praat. Wij zorgen ervoor dat de Jeugdprins(es), de Jeugdadjudant en de jeugdraad een onvergetelijk carnavalsseizoen hebben.
De activiteiten die wij organiseren zijn het jeugdprinsenbal, het jeugdmekkeren en het skupkesbal op maandag- en dinsdagmiddag.
Je kunt ons tijdens de jeugdactiviteiten herkennen aan onze knappe koppen en zwarte polo’s.
Heb je ons nodig? Spreek één van ons aan of mail naar jeugd@deschaopenwaesers.nl
Tot in de polonaise!
Fotocommissie
Wij zijn de kleinste commissie van De Schaopenwaesers. Bij elke activiteit geven wij acte de presence, of zoals er wel eens gezegd wordt: Guido is er ook weer met zijn “schietgeweer” om alles op de gevoelige plaat vast te leggen.
Nadat de foto’s zijn gemaakt worden de beste foto’s geselecteerd voor de website. Onze Hoogheden krijgen na afloop van het seizoen de foto’s om alles in de zomermaanden nog eens te herbeleven. Iedereen kan voor eigen gebruik zonder commercieel oogpunt, de foto’s ook van de website downloaden. Bij het onderdeel foto's wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen.
Wij zijn te bereiken via foto@deschaopenwaesers.nl.
Tot ziens bij de volgende activiteit.
Website en Social Mediacommissie
Wie zorgt ervoor dat de digitale wereld op de hoogte is van alles wat de Schaopenwaesers bezighoudt?
Juist, de commissie website en social media.
De website wordt van alle nieuwtjes voorzien. En ook deze nieuwe site is door ons gemaakt. Instagram wordt voorzien van foto’s, filmpjes, live streams en boomerangs. Natuurlijk wordt ook Facebook up to date gehouden.
Je kunt ons bereiken via de socail media, website en secretariaat@deschaopenweasers.nl
Bordencommissie
De bordencommissie zorgt voor het ontwerpen, maken, plaatsen en opruimen van de verschillende borden die gebruikt worden. Zo plaatsen wij de informatieborden bij de toegangswegen van Odiliapeel. Na de bekendmaking plaatsen wij ook de borden in de tuin van de Prins en Prinses, het Adjudantenpaar, de Jeugdprins(es), de Jeugdadjudant en het Boerenbruidspaar. De borden met de spreuken van de hoogheden en de naamschildjes met het mekkeren en op de prinsenwagen worden ook door ons verzorgd. De bewegwijzering van de kofferbakverkoop behoort ook tot onze taken.
Tenslotte fietsen wij op woensdag na de carnaval met het Prinsenpaar en Adjudantenpaar de befaamde maar zeker ook gevreesde Bordentocht!
Wij zijn te herkennen aan onze Jägermeisterkleding en onze nieuwe oranje zwarte bordenwagen. Je kunt ons blij maken met stroopwafels en Jägermeister!
Kerst en ouderencommissie
Wij organiseren ieder jaar tijdens, maar ook buiten de carnaval, verschillende activiteiten. Zo is het mogelijk voor 50-plussers om rondom Kerst deel te nemen aan de kerstmiddag. Tijdens deze middag zijn er diverse optredens in kerstsferen en een goed gevulde koffietafel.
Tijdens de carnaval zorgen wij dat er een viering in de kerk gehouden kan worden, altijd een heel mooi moment van de carnaval. Op carnavalsmaandag is er een 50+ bal. Deze middag wordt ieder jaar gevuld met de nodige muziek en optredens. Een hele leuke en gezellige middag voor iedereen boven de 50 jaar.
Je kunt ons vinden tijdens een van de bovengenoemde activiteiten. Mocht je op voorhand meer informatie willen houd dan de diverse posters in de gaten of mail naar secretariaat@deschaopenwaesers.nl.
Boerenbruidspaarcommissie
Hier zijn wij dan, de BB commissie, oftewel, de Boerenbruidspaar commissie!
Zoals jullie vorig jaar hebben gemerkt zijn er vorig jaar wat veranderingen geweest met de bruiloft op carnavalszondag. Het Boerenbruidspaar trouwt tegenwoordig in de kerk. Voor de 1 de eerste keer, voor de ander de tweede keer. Maar wat was het een geslaagde middag. En dit willen wij blijven voortzetten, dus kom vooral naar de kerk op carnavalszondag. Na de kerk was het tijd in de Schaopenstal voor de felicitaties en een proost op het kersvers getrouwd stel. Hierna volgde het gezellige feest wat tot laat in de avond werd gevierd.
Ook dit jaar hebben wij weer een superleuk nieuw enthousiast Bruidspaar gevonden, waarmee wij een knallend carnaval gaan beleven! Wij hopen jullie tijdens de Bruiloft te zien in de kerk, want hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Boere brulloft
Burgers
Buitenlui
.
Zijn er vragen, opmerkingen en/of ideeën en is er interesse om ons te versterken, dan horen wij dit graag van jullie. Spreek ons aan of stuur anders een mail naar naar bb@deschaopenwaesers.nl en dan nemen wij contact met jullie op.